onsdag, oktober 06, 2021

Mittvecka

 Snart halvtid på denna arbetsvecka. Det är ju bra. Bara halva kvar vid lurren. Det fixar vi väl? Eller vad tusan skriver jag nu? Det är ju sista dagen idag!!! Dragning ikväll! Drömvinsten *klapp klapp klapp*

Blev en runda även igår. Gick segt i början. Efter 2,5 km funderade jag på om jag skulle vika av hemåt igen. Det gjorde jag som tur var inte. Sprang som tänkt ner mot Svartån och rundade kyrkan innan jag kom mot Arosvallen. Sprang förbi ingången som var öppen. Tänkte att man kanske skulle ta några varv. Men tänkte sen, det är säkert bara halvproffs därinne och då ville jag inte dit. Sprang vidare runt Vallen och kunde se att det bara var ett äldre par som brukar vara där när det är Allmänhetens löpning därinne. Så jag tog ett varv utanför runt Vallen och sprang sen in när jag kom förbi ingången igen. Körde nog nästan 4 km därinne innan jag joggade vidare hem. 

Fick ihop 14 km totalt. Och det får man väl vara nöjd med. Blev dock kanske lite snabbare än jag tänkt innan men det var nog framförallt inne på Vallen som det gick lite fortare. Inga backar eller gropar eller tvära kurvor där så det blir lätt så att man omedvetet ökar takten där inne.

Vi får väl se hur det blir idag. Men jag har en tanke om att springa ganska många kilometer och gärna några rejäla långpass på helgerna under oktober. Och kanske, om det känns bra, anmäler jag mig till Höstrusket på Norra Djurgården i början på November. En mara där kan väl aldrig vara tråkigt.....

Ha en fin onsdag nu vänner!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att DU håller formen TB : )

I oktober kan du behövas för en seriematch igen ???

Den 16:e lördag mot Kungsör, men jag tänker att du kan slippa
mot Eskilstuna !!!

den 16 oktober, jag återkommer när "alla" har lämnat återbud : (

//Coachen