onsdag, oktober 27, 2021

Vakna tidigt

 Ja, även idag vaknade jag tidigt. Och eftersom jag skall iväg en sväng för däckskifte på mammas bil så är det lika bra att dra igång dagen.

Ändringen igår i programmet som jag gjort blev en succé! Eller, dom var i alla fall nöjda :-D

Var iväg med Freddie på friidrott igår oxå. Jag hängde vid en längdhoppsgrop. Idag ska jag köra hårt med de få barn som kommer. Freddie är inte en av de som kommer idag. Hon kör gymnastikträning idag eftersom hon har tävling på söndag. Men de stackare som kommer kommer få köra 30 sek stenhårt följt av lång vila. Hela 4 minuter. Sen upprepar vi det här ett antal gånger. Vi får väl se hur länge de orkar men minst 4 i alla fall. 

Jag läste om det här upplägget på instagram. En löptekniksexpert som skrev om just det här upplägget i någon story. Och jag kom ihåg att jag googlade på upplägget och det hette något namn efter personen som tagit fram det. Ska tydligen ge bra utdelning om man kör detta regelbundet. Och det är ju ett pass man kan köra vart som helst. Men på vintern, med tanke på den långa vilan, är det nog skönare att köra detta inomhus. Måste nästa googla fram vad det hette vid tillfälle.....

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: