måndag, januari 03, 2022

God fortsättning!

 Jaha, nytt år, ny månad och ny vecka. Och i allt detta nya så är arbetet samma gamla... Två arbetsdagar blir det för mig denna vecka. Så 16 timmar skall jag stå ut....

Natten till igår kom det rejält med snö. Eller det kom en del snö i alla fall. Och den var tung som satan....

Såg när jag tog min första kopp kaffe att det kommit snö så tänkte att jag skulle ut och skotta bort det lite snabbt innan jag kunde njuta av kaffet. Men det var lite jobbigare än jag trott. Riktigt tung snö. Men jag tog bort den och jag gick in och tog mitt kaffe. Sätter mig ner och skall njuta en stund. Men då säger fru Blogg att det är nog mycket snö hos din mamma, det tar nog sin tid om jag skall skotta bort det när jag går med Jenna och hälsar på. Japp, bara att dra på sig kläderna igen och dra iväg för nästa insats. Hon bor på en bussled vilket betyder en prioriterad gata för skottning och saltning. Och vallen in till hennes uppfart var inte jättehög men det var grymt tung. Vid ett tillfälle när jag höll på så högg det till något så fruktansvärt i ryggen. Men jag kunde fortsätta och göra klart. 

På eftermiddagen satt jag och kollade lite fotboll. Och när jag skulle resa mig upp så var jag stel som en gammal gubbe! Exakt! Jag är ju numera en gammal gubbe så det var kanske inte så konstigt... Men så fruktansvärt stel för snöskottning har jag aldrig tidigare varit..... 

Nåväl, ha en fin dag, en fin vecka, en fin månad och ett fantastiskt år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar