måndag, januari 17, 2022

Helgen över

 Det blev ju inte någon höjdare till helg. Med Covid så är man fast där man är. Kände mig rätt ok i lördags men sämre igår. Och vaknade även idag med huvudvärk. Står i valet och kvalet om jag skall försöka stå ut med att kunna jobba en hel dag eller om jag skall sjukskriva mig....  Just nu lutar det åt att sjukskriva mig. Är extremt jobbigt att anstränga sig med att bara läsa på skärmen. Samtidigt så försvinner det en hel del stålar på att inte jobba. Och det är ju extremt tråkigt att bara vara och inte kunna göra så mycket. Visst kanske en kort liten promenad för att få lite frisk luft kan göras. Men det blåser ju något fruktansvärt ute. Och en kort promenad tar ju ingen längre tid... Sen är det tillbaka och stänga in sig i sitt rum för att undvika övriga så gott det går..... 

Nåväl, det kunde mycket väl ha varit mycket mycket värre. Huvudvärk och halsont kan man väl klara om det inte blir värre än så. Jag är glad att jag inte behöver ligga på IVA, det låter ju som en mardröm att bli så sjuk!!

Ha en fin dag nu vänner!!

2 kommentarer:

  1. kämpa kämpa Petter!

    På min arbetsplats har vi det underbart : )
    jag sa i förtroende till hen att jag var lite förkyld men hade det under kontroll, varpå hen springer till chefen o vice chefen and so on

    jag beordras hem för att ta test

    torsdag till måndag i ovisshet men ingen covid o en arnetskamrat hen mindre på jobbet

    kolla bakom dig vet aldrig var fienden befinner sig

    ha en bra dag

    //Coachen

    SvaraRadera
  2. Skönt att du inte hade Covid i alla fall!

    /TB

    SvaraRadera