onsdag, januari 12, 2022

Ljusare

 Japp, vi går mot ljusare tider. Särskilt uppe i norrland märks det då det är ljusare 40 min längre om dagarna där än för en vecka sen.

Även mammas bil sprider ljus igen. En halvljuslampa hade gått sönder. Enkelt att byta tänkte jag. Jag fick tänka om! Kontaktade min personliga servicetekniker på Bilia. Han hade tid den 21/1. Men sen sa han, kom in i eftermiddag om du har möjlighet. Och att vänta till 21/1 kändes långt bort så klart jag hade tid att åka igår. När jag kom dit fick jag frågan, "vilken sorts lampa är det?".  Oj, vanlig H7 halogen hade jag köpt hem när jag tänkte byta själv. Men det var det ju inte. Det sitter Bi-xenon i denna bil. Hur som helst, eftersom han sa att även den andra lampan började se dålig ut så bytte jag den oxå. Vore dumt att behöva åka in igen om några dagar/veckor. Men nu så är det bytt för denna gången. Jag gissar att det inte behöver bytas på ett tag nu för dessa skulle tydligen hålla ganska länge. Så det kanske till och med var första gången som dessa lampor bytts.

Annars är det väl inte så mycket att orda om, ha en fin onsdag!!

Inga kommentarer: