onsdag, januari 26, 2022

Mittvecka

 2 gjorda, 3 kvar! Med stormsteg mot helgen....

Idag har jag absolut ingenting att skriva om. Så sitter här med lite lätt prestationsångest......

Jo, jag kan berätta en sak. Igår var jag och fru Blogg ut på en lunchpromenad med lilla Jenna. Vi gick ner till Coop för jag skulle lägga lite gamla kläder i en container som står där. Sen fortsatte vi under Råbyleden och tänkte att vi går upp vid Narvavägen och sen hem igen. Men Jenna satte sån jäkla fart och verkade ha bestämt sig för vart hon skulle gå. Vi kunde inte låta bli att se vart hon ville. Så vi fortsatte bort mot Råby. Och innan Råby finns det en tunnel under Råbyleden som vi gick. Hon fortsatte på andra sidan och med raska kliv hamnade vi utan för ytterporten in till Pilfinksgårdens äldreboende. Det var där pappa/husse bodde de sista åren. 

Väl där satte hon sig ner utanför. Och när jag sa att nu ska vi gå hem så la hon sig platt och visade att det skulle vi inte göra. Men när jag sa att husse inte var hemma och att vi inte kunde hälsa på idag så reste hon sig upp och följde med hem. Det är över fem år sedan husse gick bort och det är ju ganska otroligt att hon nu helt plötsligt vill gå dit. Man undrar ju lite vad som försigår i en hunds hjärna. Hade hon tänkt på honom nyligen och såg chansen att få gå dit när vi lät henne bestämma vart vi skulle? Ja, vem vet?

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar