onsdag, juli 13, 2022

Mittvecka igen...

 Tiden går fort! Verkar gå fortare när man är på semester, typiskt!!!

Idag var jag till IP igen och körde några tvåhundringar. Det var tungt, jag var seg, så jag gjorde färre än vad jag tänkt från början. Men jag gjorde ett gäng ändå!!

Klippte klart det sista långa gräset idag oxå. Det var riktigt tungt! Det är en yta som normalt inte är så tung. Och som jag förra gången lät vara för det fanns andra ställen som mer behövde klippas. Och jag tänkte att det där blir ju lugnt att klippa nästa gång. Så fel man kan ha. Det hade ju, naturligtvis, blivit högre gräs där men det var att det i och med att det var längre gräs och att det ligger lite mer i skuggan som gjorde att det var fuktigt där och mossigt. Toktungt att klippa. Klipparen ville lägga av flera gånger och man var tvungen att "lyfta upp fronten" för att den inte skulle dö. Nu är det gjort och jag har lärt mig något till kommande år!!

Annars är det väl inte så mycket att orda om. Snart åker vi hem för denna gången men lär komma tillbaka om några veckor. Det finns ju friidrottstävlingar både i Sollefteå och Härnösand att se fram emot! När vi är hemma finns det en tävling i Eskilstuna en torsdagskväll. 

Ha en fin dag!!

2 kommentarer:

  1. pingis i e-tuna?
    team Norrland med Oala!

    //Coachen

    SvaraRadera
  2. Exakt! Team Norrland!

    /TB

    SvaraRadera