torsdag, juli 07, 2022

Torsdag, regn och cykel...

 Vilket fiasko! Power Meet är ju denna helg. Jag jobbar på "fel" ställe när det drar igång med att bilarna kommer hit. Så jag brukar cykla de till jobbet de dagarna. Och så även i år. Idag var jag ju så smart att jag tog på mig regnkläder för att slippa bli blöt. Problemet är bara att man blir blöt av andra anledningar när man har regnkläder på sig. Det blev ju så jäkla varmt och man rör ju på sig när man cyklar. Det finns jobbiga uppförsbackar som man skall ta sig upp i. Man blir jäkligt blöt, men inte av regn :-(

Igår var jag ut och sprang en sväng. Ibland brukar jag fundera på vilken runda man skall ta för att få ihop en viss sträcka. Och ibland tänker jag att jag inte skall springa igenom vissa områden på grund av skjutningar som händer i dessa. Så tänkte jag igår. Men sen tänkte jag att det är nog lugnt. Man skall ha en jäkla otur om det händer något. Så jag var en sväng genom Råby och under E18 till Erikslund och sen över Hagaberg till Vallby. 

Det sköts på Vallby för bara någon dag sedan. Det stod om flyende på moped. Så när jag lämnar norra Vallbys villaområden och skall inte på den mer centrala delen av Vallby så hör jag en moped. Och snart ser jag den oxå. Två snubbar på en moped som garanterat inte bara går i tillåten hastighet. Då kommer ju tankarna... Har det hänt igen. Kommer dom skjuta mig. Eller kommer de inte kunna kontrollera mopeden i den där hastigheten och ramla in i mig. Det var naturligtvis ingen fara. Det gick bra och ingen skjuten vad jag vet. Men bara att man har de där tankarna är ju tragiskt!

Passet då, ja, det blev en mils löpning. Och det var jobbigt. Men jag gjorde det i alla fall!!!

Ikväll bär det av till Eskilstuna för friidrottstävling. Hoppas att vi slipper regnet då i alla fall!

Ha en fin dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar