onsdag, april 19, 2023

British week!

 Japp, den här veckan är det British week på Bishop Arms. Det låter ju fantastiskt! Jag och Jesper har varit där de senaste åren och käkat Sunday Roast och druckit god öl.

Så i år så tänkte vi att vi skulle köra en lite aktivitet med Asfaltsnötarna i och med att British week detta år infaller samtidigt som vi har stegräknartävling på jobbet. Så vi drar ihop laget och promenerar från jobbet ner till stan och går in och leker engelsmän för en stund. 

Igår var det dags!! Vi samlades vid receptionen på jobbet och började promenera. Solen sken men det blåste lite mycket. När vi kom ner så kände man verkligen att det yrt upp och dammat sand i ansiktet och vi skojade om att det även dammade i munnen. Så en god kall läcker öl skulle ju passa bra!!

Kommer in på BA och det är ju inga jättereklam om detta event. Jag tänkte att man skulle kunna ha en lista med alla speciella engelska öl som de tagit in enkom för detta evenemang. Men hittar inget så jag tänker att jag kan ju börja med en London Pride i alla fall. Det är ju den ölen de har visat på reklamen på sociala medier. Så döm av min förvåning när vi, en tisdageftermiddag kl 17:00, får veta att "London Pride har chefen glömt bort att beställa den här veckan". Va, hur kan man glömma att beställa det? Särskilt till denna vecka? Jaja, en kollega beställer en ESB. Och det enda som kommer i glaset är en massa skum... Det börjar ju inte så bra det här.

Jag bestämmer mig för att beställa en Spitfire och tar med den till vårat bord och börjar kolla menyn. Det är det vanliga menyn. Inga speciella engelska maträtter som de brukar ha. Fish and Chips finns ju med på den vanliga menyn men det har väl typ alltid funnits med där. Frågan kyparen varför man inte nu när det är Brittisk vecka inte har lite mer engelska rätter som man brukar ha. "Nä, vi får inte själva bestämma vad vi skall servera för något, det styrs från centralt håll!". Meh, varför har man ens ett event som heter British week kan man ju undra? Insåg dock rätt snabbt att det inte var någon som helst mening men att prata med snubben mer om detta. 

Det fick bli några Spitfire och en Fish and Chips. Och något besviken över det numera något överreklamerade eventet. Men sällskapet var kanon! Så det blev bra ändå!

Inga kommentarer: