tisdag, april 18, 2023

Tillbaka på jobbet

 Har inte varit här sen i onsdags förra veckan. Så det var väl på tiden att jag kom hit igen. Om jag tycker det skall bli roligt? Nja, både och... Jag gillar att vara hemma men jag gillar inte att vara sjuk. Det har varit några grymt fina dagar ute och då inte kunna jogga är ju så bortkastat!! Man blir väl jogg-klar lagom till kyligare och blötare väder...

I söndags bytte vi däck på bilen. Trots feber så var jag ut och gjorde detta då man ska göra det senast 15 april typ. Och det är f*n inte kul att byta däck. Särskilt inte när parkeringen på området ser ut som en jäkla puckelpist. Är ju inte jämnt någonstans... Hur som helst byte däcken på höger sida. Började på vänster fram då det plötsligt låter från domkraften. Fattar inte riktigt vad det är först. Men sen ser jag att skiten har vikit ner sig... Den har blivit sned. Skruvar fast däcken igen (muttrarna var bara lossade) och skulle sen hissa ner bilen. Men den går ju nu naturligtvis inte ända ner. Men som tur är så går den så pass långt ner att det med lite pillrande går att få ut domkraften. Jaha, vad gör vi nu då? Ja, har några varianter på domkrafter men vi hade inte delar för att det skulle gå att få till på ett säkert sätt. Så det fick bli bilens manuella vev. Och det gick ju bra det med till slut. Det blev ju lite vevande och man var ju lite orolig att den skulle välta (med tanke på puckelpisten..). Men det blev bytt till slut, skönt! Dock så var det inte så skönt för mitt knä att byta däck och inte för min ork heller... Men bytt är bytt!!!

Nä, nu skall jag inte "tvinga" Er att läsa om mina missöden. Ni har säkert bra mycket viktigare saker att göra i Era liv! Göra någon aktieägare eller annan arbetsgivare nöjd och glad!

Ha en fin tisdag!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsätt blogga, det är de vi brinner för : 9

//Stoltenberg

Lasse N sa...

Tack detsamma. :-)