torsdag, april 20, 2023

Cykel

 Ja, det går bra nu... eller inte...

Vi har haft problem med våran bil igen. "Nedsatt motorprestanda". Och senaste gången vi hade den inne för detta så kom man fram till att det var för dåligt kräm på batteriet. Och det var dryga året sen. Efter det har den gått rätt bra ända tills för en månad sen. Men då vi har haft tillgång till mammas bil så har vi använt den istället. Men när vi skulle byta däck på hennes bil så var den okörbar. En framfjäder som gått sönder och det var bara att bärga den till verkstan. Och där var dom väldigt snabba och lagade den så den var klar i början av denna vecka.

Men då återstår ju problemet med att den inte har hunnit skifta däck på den. Och det är på däckhotell så det är ju inte så att man själv när som helst kan byta. Det måste ju fixas en tid. Och den första lediga tiden är nu på lördag. Så då skall däcken bytas. Och med tanke på att det är nån form av trafikvecka så känns det ju dumt att riskera en böter på att man kör omkring med dubbdäck.

Så åter till våran bil.... Jag googlade lite på det där med att batteriet dras ur. Och hittade en grej som kanske skulle kunna vara boven. Så i söndags eller måndags så ryckte jag en säkring som vi inte behöver längre. Och så ladda vi på batteriet och körde iväg, klockrent! Jag laddade batteriet igen på tisdagseftermiddagen bara för att se vad laddaren visade. Och den verkade ganska snabbt fylla upp dioderna på laddaren. Och på kvällen var den full. Så jag har sen kört med den ända tills imorse då jag åter fick problemet. Med andra ord så kanske det hjälpt lite men det finns förmodligen fler bovar...

Så därför cyklade jag idag till jobbet :-(

Så där, då har ni åter fått en inblick i mitt patetiska liv! Ha en fin torsdag!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

David Batra = Världens sämste indier

TB = Världens bäste bloggare


//Fruktis

Anonym sa...

Haha, tack Fruktis!!

/TB