tisdag, april 04, 2023

På jobbet igen!

 Ja, allt det roliga har ett slut! Nu är man tillbaka på jobbet efter en ruggigt snabb helg i London. 

Kort sammanfattning. Resan ner gick bra vi var inne i London vid 15-tiden. Hade tänkt checka in, äta och sen åka till Barbican där det var en liten utställning om Status Quo på något bibliotek. När vi kom upp ur tunnelbanan vid Lancaster Gate så öste regnet ner. Vi ändrade våra planer och sprang in på Svanen för lite käk istället. När vi ätit klart så hade det lättat lite och duggade nu bara. Så vi gick till hotellet och checkade in.

Efter det tog vi tuben till Nottinghill Gate och Churchill Arms. Sen tuben till Bayswater för en sunkig Burger King innan vi handlade och gick tillbaka mot hotellet. Vi stannade dock till på Leinster Arms.

På lördagen drog vi ut till den där utställningen i Barbican. Det var ingen jätteutställning men en kul utflykt. Jag skulle på fotboll på eftermiddagen så vi tänkte ta en tidig lurre. De flesta pubbar serverar inte mat före kl 12. Men vi drog till Counting House som i alla fall öppnade tidigare. Där blev det en riktigt god paj.

Sen drog jag iväg till arenan för Arsenal - Leeds. Leeds hade några skapliga halvchanser i första halvlek men när vi väl gjort första målet så var det inget snack om saken. 4-1 blev det till slut. 3 poäng för Artetas gäng.

Efter matchen var det tillbaka till Bayswater och middag på Bella Italia. Det bar riktigt gott. En bra uppladdning inför söndagens lopp.

Jag hade starttid 09:30. Och då tyckte arrangören att jag borde vara där nästan en timme innan. Det tyckte inte jag. Men jag var nog där 40 minuter innan. Och naturligtvis så gick jag fel när jag skulle till starten. Men det ordnade till sig och jag var vid starten i god tid!!

Hur var då loppet? Ja, det undrar jag med :-)  Det var i alla fall inte så kuperat. Det var inte direkt trångt trots att det var över 22000 anmälda. Jag hade ju som mål att komma under 2 timmar. Så jag behövde hålla 5:39 min/km för att fixa det.

Första kilometern gick på 5:40. Så det var ju perfekt. Sen fick jag någon snabbare kilometer. Men sen vid typ 6,7,8 km så visade min klocka långsamma kilometer. Jag tyckte inte att jag tappat tempo men klockan sa ju det. Och jag tänkte att jag var nog trött och det var därför det gick långsammare fast jag inte kände det så. 

Jag började att fundera på vad jag skulle sikta på för tid istället. Kanske att ha en snitt under 6 min/km i alla fall. Det blev ju ett rimligt mål. Men det visade sig bara att klockan hade det lite svårt där mellan alla höghusen. För man passerar ju vissa avläsningspunkter (5,10,15) kilometer och då, vid 15 km,  insåg jag att jag nog hade goda möjligheter att klara mitt ursprungliga mål. 

Och det gjorde jag ju! Så jag var glad! Och det verkar som om jag sprungit snabbare och snabbare under loppet! 

Det var kul att springa där. Jag skulle gärna vara med nästa år igen (vilket förmodligen är omöjligt om jag inte börjar samla in pengar till välgörenhet). Om man kan träna på ordentligt inför nästa eventuella gång och slipper ha problem med knä så kan man nog göra under 1:50 i alla fall.

Hur som helst, efter loppet var det direkt tillbaka till hotellet för ducsh och ombyte. Sen drog vi iväg till Jack Horner för en Sunday Roast. O vad den smakade bra!! Sen drog vi iväg till Hereford Arms ett ställe till och sen tillbaka till Bayswater och sen en tidig kväll!

Grym resa! Och stort tack till Lalle som hängde med dit. Jag var ett tag orolig att jag skulle behöva resa själv. Men det slapp jag som tur var!!

Nåväl, ha en fin tisdag nu vänner!!


UPDATE: Maten på Bella




6 kommentarer:

Anonym sa...

Alla undrar?

Vad åt ni på Bella?

Lasagne?

Fick ni 20 % rabatt via "kartan"?

//Dante

Anonym sa...

Haha, behöver Ni ens undra vad som åts på Bella :-)

Bruschetta med mozarella
Lasagne med lite vitlöksbröd till

Gott och nyttigt!!

Hade inte med någon karta. Kollade i receptionen på hotellet och det fanns inga där heller.

/TB

Anonym sa...

Kanske Dante hunnit plocka på sig alla kartorna ?

//Fruktis

Anonym sa...

Det verkar nästan så, först leverera frukt och sen sno alla kartor.... inte ok!!

/TB

Lasse N sa...

Tackdetsamma. Riktigt kul om än väldigt intensiv helg. Var dessutom kul att jag hann ut till Embankment och att du sprang förbi en minut efter jag kommit ut till banan där du sprang.

Anonym sa...

Just In Time!

/TB