tisdag, maj 24, 2016

Dagens pass

Idag skulle det bli 8 km i lugnt tempo. Över 7 min/km. Eftersom jag var väldigt tidig till jobbet imorse så tänkte jag att jag skulle åka hem tidigt från jobbet. Gå ut och jogga. Och sen hämta dvärgarna på fritids. Men till att börja med så kom jag senare från jobbet än vad jag tänkt. Jag handlade på vägen hem. Och när jag handlat så fick jag mail om att en pryl jag beställt på Webbhallen fanns att hämta. Så jag passade på att hämta den innan jag for hem.

Väl hemma och ombytt så hade jag nu bara 42 minuter på mig att köra ett pass som skulle ta mer än 56 minuter att köra. Ok, jag får väl köra lite snabbare och komma lite senare till fritids. Om jag springer hemifrån och avslutar rundan på fritids så har jag ju ingen extra transportsträcka.

Så jag satte igång. Det kändes rätt ok ända tills jag kom tillbaka till Rocklundahallen efter en sväng i skogen. Då hade jag ju nästan 2 km kvar till dagis. Och dessutom tidspress. Helt plötsligt så gör det så fruktansvärt ont i vänster knä. Jag haltar fram i obefintlig fart. Ingen telefon hade jag med mig heller så jag kunde inte ringa och säga att jag skulle bli sen. Jag fattar inte hur jag skall kunna fortsätta men försöker i alla fall att jogga på. Och helt plötsligt släpper det och jag kan jogga någorlunda normalt igen. Det känns nu bara ibland och jag hinner i tid till fritids.

Inga kommentarer: