måndag, maj 16, 2016

Måndag, ny vecka...

Då har helgen gått igen. Dessutom i en rasande fart. Igår hade jag ont i huvudet hela dagen. Kunde dock genomföra ett träningspass för Freddies friidrottsgrupp. Jag höll i längdhoppet igår. Känns som om det gick bra. Jag fick med mig Ina som medhjälpare igår så hon kunde visa de två delmomenten vi skulle köra när vi inte hoppade i sandgropen. Det var dels att hoppa med satsbräda och landa på en tjockmadrass. Detta för att dom skulle våga skjuta fram benen och landa på rumpan utan att det skulle göra ont. Sen fick dom köra en liten koordinationsövning genom att hoppa i rockringar av tre olika färger. Där en färg var vänster fot, en färg var höger fot och den sista färgen var jämfota. Något dom betonade på tränarutbildningen jag gick på var att man i ung ålder ska köra mycket koordination. Det är då man har möjlighet att lära sig det. Teknik, styrka och kondition är viktigare senare när barnen blir lite större.

Nu på förmiddagen ska jag till skolan. Freddie skall till skolläkaren och vaccinera sig. Och då måste jag med. Freddie har inga som helst problem med att ta spruta. Hon är inte alls som sin storasyster. Hon blir ju nervig bara man nämner ordet.

På fredag är det stängningsdag på skolan så barnen är lediga. Och vi kommer passa på att åka och hälsa på Maggan och Kenneth! Det blir nog kul! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Champions League samt 4 - 0.

Hur svårt kan det va?

//Wengers mentor

Anonym sa...

Tack! Inte svårt alls, tydligen.... :-)

/TB