torsdag, oktober 18, 2018

Bra pass

Igår var jag ut och sprang en sväng. Jag visste inte innan hur tempot skulle vara. Jag visste att jag ville få mer än bara milen, kanske runt 12 km. Så jag drog igång och första kilometern gick på 5 min prick. Och jag tyckte då att det inte var så ansträngande tempo. Så jag började fundera på om jag skulle försöka ta 12 km på en timme, dvs snitta 5 min/km. Kilometrarna rullade på och jag höll ett högre tempo än 5 i snitt. Första sex gick på 28:32 min, dvs jag hade nästan 90 sekunder till godo på 5 min/km tiden jag tänkt. Jag räknade snabbt ut att jag kan hålla ett snitt på 5:15 och ändå nå under timmen. Jag körde de resterande kilometrarna alla under 5 min så jag klarade mitt mål på timmen på 12 km.

Annars är det torsdag, jag ska planera friidrottsträningen tills imorgon. Vi skall köra stafettväxlingar och tresteg. Lite styrka efter det och avslutar kanske med en stafett av något slag. Vi verkar bli väldigt få ledare imorgon, typiskt, men det skall väl gå bra ändå.

När är det dags att byta däck? Kanske ska man passa på att göra det nu medans det fortfarande är rätt skönt i luften? Det är ju inte kul att göra det i samband med första snön....

Ha en fin torsdag!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vänta in alla barn från Afghanistan under 18 först!

Var i Kungsängen igår och det slutade med att jag/vi jagade
ett gäng monguler (från Mongoliet) ut i skogen.

Va sa förmannen senare ?

De skulle på lunch bara !

// Fruktis är sugen nu

Anonym sa...

Haha, jag ser verkligen fram mot några härliga historier från fruktis och hans händelserika dagar!!

/TB