måndag, februari 04, 2019

Måndag

Denna vecka har ju inte börjat så bra. Först sov jag väldigt uselt och tänkte till slut att det är väl lika bra att komma iväg till jobbet. Jag måste ju ändå sticka tidigare från jobbet eftersom Freddie har gymnastik idag. Så ut, igång med bilen, borsta av bilen, skrapa is och det börjar ryka lite mer än vanligt från bilen och det luktar lite mer bensin än vad jag brukar känna. Men det är nog bara att köra iväg så blir allt som vanligt tänker jag. Det ryker dock betänkligt när jag gasar lite mer och det behövs inte gas för att det skall ryka rejält. Men jag tänker att det ger sig nog... Eftersom det är kallt tänker jag även att jag skall ta en liten omväg till jobbet så att bilens batteri inte bara skall dräneras utan även kanske fyllas på (utifall det skulle behövas). Så jag svänger ner mot Vallby och när jag kommer till Vallbyleden så känns det inte rätt med all den här röken. Så jag gör en usväng och vänder hemmåt igen. Och när jag möter mina egna avgaser som är som en kraftig dimma känns det rätt att åka hem och ställa bilen igen. När jag stängt av bilen och går ut så ser jag att det fortsätter att ryka från avgasröret. Man undrar ju lite vad som är fel. Är det bara kylan som gör det? Kommer det i så fall fungera bättre när man provar i lite mindre kalla temperaturer? Vem vet? Inte jag i alla fall....

I helgen blev det i alla fall en tvåmilare sprungen. Eller joggat var väl mer nära verkligheten. Det gick tyngre än vad jag hade hoppats. Efter löpningen blev det friidrott då det var DM för Ina. Hon började med kulstötning där hon knep ett silver. Blev omstött i sista omgången av hon som vann. 12 cm skiljde så det var ju ganska nära. Om bara Ina får till ansatsen så skulle det lätt bli en meter till. Nu är det som att hon inte använder ansatsen fördelar utan stannar upp och det blir nästan som en stillastående stöt. Efter kulstötningen var det dags för längdhopp. Men det blev bara ett hopp då hon kände av ryggen igen. Tråkigt då hon hade ett skapligt förstahopp och det kändes som om det fanns mer att ge.

Lördagens pass:

Inga kommentarer: