tisdag, februari 12, 2019

Semmeldagen.....

Jag och Jesper har kört en sockerfri period sedan nyår. Vi skall köra januari och februari. I januari skippa vi godis, glass och kakor. I februari tog vi även bort alkohol och chips. Vi skulle dock ha ett undantag i februari, semmeldagen.

I lördags när jag, fru Blogg och Ina var och handlade så skulle tjejerna ha semla. Kul för dom! Och då började jag fundera på när semmeldagen är, för då får ju jag frossa en dag!! Det visade sig att det är i mars, femte mars! Dvs jag och Jesper blev snuvade på våran semmeldag!! Men då såg jag att Bishop skulle ha en Brittisk vecka nu. Och mitt förslag var att vi skulle ner dit istället. Och det tyckte han oxå var en bra idé. Så igår blev det en tur till Bishops.

Det skulle finnas 4 olika kranar Fuller's så jag var väldigt förväntansfull på vägen ner. Men det var inte så roligt som det lät. Några ipor och ESB och en porter. Det fick bli en IPA och sen Guinness.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grabbar åk till Enköpings Bowlinghall!

Där på tillsynen serverades följande :

Honey Dew
London Pride
ESB
samt någon IPA från Fullers !

Ibland blir man glad ; )

Tror ni att de slapp avgift ?

//Dante

Anonym sa...

Härligt Dante, tack för tipset!

Gissar att din kollega Coachen sitter kvar där och hinkar Honey Dew!

Och jag misstänker att de slapp avgift, stället borde ju bli momsbefriat!! :-)

/Mr Fuller