onsdag, juni 12, 2019

Mittvecka

Onsdag igen och man har kommit till mitten av arbetsveckan. Dock inte hälften än av de 40 h man skall jobba, det borde väl bli runt lurren.

Hur som helst så körde jag mitt första intervallpass på evigheter igår. Det stannade vid 4 * 1000 m. Det var tokjobbigt! Varje km låg på runt 4:25 min/km. Där man kan se att det gick snabbast i början av varje intervall. Tanken är väl att man skall hålla ungefär samma tempo hela intervallen och under alla intervaller men det är inte så jäkla lätt. Jag klarar inte av att titta alltför mycket på klockan. Dels för att det stör tekniken men även för att jag har så taskig syn. Nåväl, får väl se när nästa intervaller körs.....

Annars är det ju snart skolavslutning. Imorgon till och med. Kul för dvärgarna! Får försöka hitta vilka tider som gäller så man kan gå dit och titta!

Ha en fin onsdag!


Här är intervallerna igår:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intervaller är underskattade ! Glöm inte bort backarna , de behövs för finishen ; )

Sjukskriven till o med den 21 juni än så länge : (

//Coachen

Anonym sa...

Ska tänka på backarna oxå! Men det var naturligare med backträning när du stod uppe på krönet och väntade!

Krya på dig nu Coach! Jordgubbsförsäljarna har det alldeles för lätt nu!

/TB