måndag, maj 03, 2021

Ny vecka

 Äntligen måndag igen! Som vi har längtat!! Det finns få saker som är så underbara som att få gå upp tidigt en måndag morgon och veta att man skall få åka till jobbet för att få ge sitt allra yttersta för aktieägarna!!

Helgen gick väl som vanligt för fort! Det blev en sväng till Björnö på fredagseftermiddagen då Freddie hade nån scoutpryl där då. Jag, Ina och fru Blogg tog en promenad under tiden.

På lördagen tänkte jag att jag skulle försöka få till ett långpass och under det långpasset försöka mäta upp en sträcka runt jobbet för att eventuellt kunna köra en "backyard" vid tillfälle. Men den sträckan jag mätte upp blev liiite för lång. Nåväl, jag fick ihop 21,1 km i alla fall. Och jag hade både fru Blogg och Freddie med mig på cykel. Så grym service med dricka och choklad under vägen!

På eftermiddagen gick jag, Ina och Freddie upp till Pettersbergsskolan och kasta lite basketboll. Ina är grym på det där och missar inte mycket. Hon vinner varje gång när vi kör till 21.

På söndagen hade jag en löpdate med Jesper. Vi körde milen på Rocklunda. Eller vi körde milen ända tills vi kom tillbaka under Norrleden, där tog vi cykelbanan tillbaka för att slippa snön som ligger kvar i spåret på ett ställe.

Efter det åkte vi till Åsby och käkade lurre, en tidig lurre, innan det kommer en massa folk dit. Därifrån drog vi sen till Slagsta för lite glass i bilen. Det blev en lakritssnäcka för mig.

Här är löpningen om någon är intresserad.

Lördagens pass:

Söndagens pass:

Ha en fin måndag nu vänner!!

Inga kommentarer: