onsdag, maj 19, 2021

Work, work, work

 Ny dag, och mera jobb! 

Igår tappade jag dock lusten för att jobba. Eller, det har man väl gjort sen länge. Men ibland är det ju mera kul än andra gånger. Igår fick vi dock reda på lönen. Och det gjorde ju att man tappade arbetslusten totalt. Att få höra (i alla fall uppfattade jag det som) att man är firmans absolut sämsta under förra året. Och att få höra det är ju aldrig kul. Jag vet att jag tog en TF-roll för att hjälpa till när det inte fick anställas. Jag satt med 50/50 jobb men alla som vet hur det funkar vet nog oxå att det inte stannar vid 50/50 det blir mer än hundra procent. 

Chefen frågade hur jag kände eller vad jag hade att säga. Jag sa som det är, det spelar ingen roll vad jag säger. Jag var dessutom jäkligt trött igår. Och efter att jag sagt att det spelar väl ingen roll vad jag säger så frågade jag vart jag skulle skriva på och gick sen ut därifrån. Avslutade med att säga att det kanske var svaret på din fråga? 

Vet inte varför jag bryr mig men man tänker ju på det hela ändå sen. Skit samma, det är onsdag idag och det betyder att det är lottodragning ikväll!! Med andra ord så är det sista arbetsdagen!!

Nä, förlåt att jag varit så negativ idag. Hoppas att Ni ändå kan ha en fantastisk dag!!!

2 kommentarer:

Lasse N sa...

Lön är aldrig roligt att få reda på man inser ju hur det blir.

Anonym sa...

Usch ja...

/TB