måndag, november 08, 2021

Måndag igen

 Nu är det helg, nä nu är det måndag.... Så kändes helgen! Gick otroligt fort! Varför ska det vara så? Kan inte helgerna kännas för långa istället? Så långa att man nästan längtar att få börja jobba igen? Jag vet, så långa helger kan man inte ens ha i en fantasivärld.

Skulle sprungit med Jesper igår, för han kunde inte i lördags. Men på lördag morgon så skickar han ett sms att jag kan ta mitt långpass på lördagen om jag vill, det ska bli skitväder på söndagen och då är det inte så roligt med långpass. Så jag gjorde det. 21,1 km i solsken, inte helt fel!

Jag lullade på som vanligt i kanske 5:50 tempo i snitt. Men mellan 13 och 14 kilometer börjar jag fundera på om man skulle kunna fixa denna halvmara på under 2 h? Men vad skulle krävas? Jag började fundera och räkna. Kanske runt 5:12 i snitt de sista kilometerna. Yeah, det gör jag ju knappt på ett kort pass. Men jag ökar i alla fall tempot och när jag är i mål så har jag gjort halvan på under 2 h. Sista fem låg jag på strax över 5 minuterstempo. Visst var det jobbigt men en skön känsla efteråt att ha fixat det jag helt plötsligt fick för mig mitt under passet!


På söndagskvällen blev vi bjudna på mat av Lalle och Mia hemma hos mamma, grymt gott! Och kul att samlas hela gänget!

Ser att det är minusgrader ute nu, var försiktiga när ni ger er ut. Risk för olyckor idag om det vill sig illa!

Ha en fin måndag!!

Inga kommentarer: