måndag, november 01, 2021

Ny vecka

 Så börjar vi om igen då. Ny vecka och ny månad! Fru Blogg och dvärgarna åker till Uppsala i två dagar. Själv är jag kvar i stan och försöker ge det där lilla extra för aktieägarna. Det är ju snart jul och man vill ju att aktieägarna skall kunna fira den på ett sätt som är en aktieägare värdigt!!

Jag har ruggig träningsvärk efter helgens slit ute. Det krattades och klipptes och sopades och fraktades bort till containern och rensades i dagvattenbrunnar och det var hårt jobb! Tror inte jag jobbat så hårt någon gång under en städhelg. Jag och fru Blogg började redan på fredagen och sen startade jag nästan 2 timmar före övriga på lördagen så det mesta allmänna var ju nästan klart när övriga kom ut. Då var det bara att dela upp specialuppdragen och jag var så korkad att jag tog på mig hela längans förrådstak. Det kommer en jäkla massa tallbarr ner på dessa och längst upp så finns det som en liten "hålighet" på taken där kantplåten går över takplåten. Där fanns det mycket barr att plocka bort. Sen när man fått ur det därifrån så plockar man bort det mesta. Resten sopar man ner mot hängrännan och tar upp det därifrån när man ändå skall rensa den. Tog en jäkla tid...... Men nu är det gjort för den här gången.

Ha nu en fin dag!!

Inga kommentarer: