onsdag, december 29, 2021

Körigt idag!

 Startade imorse med en tur till Bilia för två nya vinterdäck. Direkt därifrån via hemmet till Servicehälsan för tredje dosen vaccin. Sen raka vägen via hemmet, för att hämta datorn, till jobbet. Och man hinner inte mer än in på sin plats innan man blir uppringd angående problem i produktionen. Det finns en station som skriver ut små streckkodsetiketter som måste funka annars går det inte att producera överhuvudtaget. Och den funkar inte.... det kan skriva ut 1 max 2 etiketter och sen går det inte längre. Ok, jag börjar titta på det där och tänker att dll-filen som används för att skriva ut kanske har blivit korrupt...långsökt men ändå. Så jag tar en likadan fil från en nätverksdisk och skall kopiera in den på rätt plats på C-disken. Det går inte, disken är full! Va? Filen är på 128 kb och jag kan inte lägga in den i datorn ens....  Kollar hårddisken och ser att den är full, finns inget ledigt utrymme. Startar om dator och kollar igen. 31 mb ledigt precis efter uppstart. Och strax är den full igen efter bara kort tids användning. Så där har vi alltså problemet. Disken är full!

Eftersom det tydligen har varit ett ökande problem den sista tiden så är det nog så att det är detta som är problemet! Nu är problemet att veta vad vi kan rensa bort. Alternativt att vi måste fixa en ny burk för som sagt så går det inte producera innan detta är igång....

Annars är det väl inte så mycket att orda om. Det blev inga intervaller igår eftermiddag. Underlaget var inte anpassat för det. Det var slirigt och halvhalt så jag valde att följa klockan och köra 42 minuters bas.

Årets sista arbetsdag är det oxå, bara en sån sak! Ingen löpning idag eftersom jag tog vaccinet så låter jag bli löpningen. 

Ha en fin onsdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar