onsdag, december 15, 2021

Trött idag

 Igår lovade jag att fixa en grej på jobbet innan produktionen drog igång. Tänkte inte mer på det och ställde ingen klocka tills idag. Tänkte att  om jag sover tills jag vaknar eller tills övriga vaknar så är det ok. Men jag vaknade till vid 05:25 och då tänkte jag "vilken tur att jag kan somna om en stund". Vänder mig och drar upp täcket lite och så pang! Shit! Jag skulle ju fixa saker på jobbet innan produktionen drar igång. De börjar vid 7 på dessa två linor men jäklas det så är det bra att ha lite tid på sig. 

Så jag rusar upp. Sätter igång burken. Och sen fixar jag det som skulle fixas. Gott om tid innan kl 7, skönt! Och det bästa av allt är ju att aktieägarna kan somna om med gott samvete!!

Igår sa klockan vila. Och sen skrev den oxå att ett väldigt kort och lugnt pass kunde köras. Så då var jag ut och "gled omkring på isen". Det var sjukt halt! Det blev dryga 5 kilometer  i lugnt tempo. Var iväg och handlade tösalt till mamma på eftermiddagen. Och det var skithalt då oxå. Idag säger klockan att jag ska ta ett extremt lugnt pass på 26 minuter i 7:20 tempo..... Det blir strax över 3 kilometer... Jag behöver få ihop 90 km till innan året är slut..... klockan och jag är inte i synk.... Men ett lugnt pass får det bli, men inte kortare än 5 kilometer. Känns ju som mer jobb att byta om än själva passet om man springer kortare. 

Ha en fin onsdag nu vänner!!


Inga kommentarer: