onsdag, februari 23, 2022

Bra sömn......NOT!

 Vaknade vid halv två och har inte kunnat somna om sen dess. Så nu, före klockan fyra så sitter man här vid datorn. Och det första man gör är att lägga in en bloggpost!

Det blev en lite stressig dag igår. Dvärgar som skall på olika saker på olika ställen i stan. Det blev ett jäkla körande, pusslande och stressande. Och framförallt så blev det inte en full arbetsdag.... Men jag lyckades få till ett litet löp pass medans Ina tränade/rehabbade. 

Klockan två slutade Ina skolan och skulle till sjukhuset för träning. Jag passade då på att springa lite själv. Vi var klara vid 15:20. 15:40 skulle Freddie vara klar med pianolektionen nere vid Växhuset. Så jag trodde jag skulle hinna hem med Ina innan så jag gjorde ett försök. Kom ner till stan sen vid 15:42. Dock så var Freddie inte klar förens strax före16. Klockan 17 skulle vi vara i friidrottshallen jag och Freddie. 

Så det var hem, hinna duscha och äta lite innan det var dags att åka. Vi kom in i hallen 16:58, bra tajming.... Det var den första träningen tillsammans med alla som var intresserade av att vara med på Svealandsmästerskapen. Så det var inte bara folk från Freddies grupp. 

Jag blev tilldelad att köra kula med de som var intresserade av att köra detta på Svealands. Och det var typ 5 pers. Övriga tränade tresteg och längd. Vi körde även lite Vikt-kastning då 08:orna har det som gren på Svealands. Efter detta så avslutades träningen med antingen start i kurva eller med ett 800 meters lopp.

Freddie och tre till körde 800 m. Freddie har ju bara gjort ett 800 meters lopp på tävling så det var ju bra att träna på 800 m igen. Känna av lite tider och vad det gör för orken. Hon började alldeles för snabbt, 40 sekunder på första varvet. Och hon insåg själv att det kommer hon aldrig att klara. Så hon var smart och drog ner lite på tempot. Till slut kom hon i mål på ca 3:08, vilket är snabbare än vad hon sprang på tävlingen för typ en månad sen. Bra lärdom att inte gå ut för hårt! Hon snittade till slut 47 sekunder per varv (200 m) och med lite bättre (läs lugnare) första varv så kanske hon kan nå sitt mål som är att komma under 3 minuter. Det betyder strax under 45 sek per varv.

Själv höll jag ett helt annat tempo på mitt pass.... Skulle snarare kallas för promenad... Men som Freddie brukar säga, "Du gör det bra ändå pappa, du är ju inte så ung....". :-)


Ha en fin onsdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klok dotter du har : )

Ett riktigt coach-ämne!

//Demon-coachen