onsdag, juni 22, 2022

Sliten

 I morse var det inte lätt att komma upp. Eller jag hade möjligheten att gå upp före kl 5 men valde att vända på mig och nästa gång jag tittar på klockan så är den 5:55. Upp och igång!

Blev en liten runda innan jag hämtade Freddie på Bellevue igår. Jag hade inte så mycket tid så det blev bara en kortare runda. Dock i lite högre tempo än vanligt så det blev rätt jobbigt ändå till slut. 

Här är passet:


Sen hem och sätta Freddie i arbete att borsta färskpotatisen som jag sen kokade och försökte kyla ner innan jag kunde lägga in de i kylskåpet. Det är dags för "Rilles potatissallad". Det är ju numera en tradiotion till midsommar. Och enkelt att ta med sig när man åker bil. För det blir nog en tur upp till Torpet på torsdag eftermiddag. Gräset är långt och behöver klippas!!


Annars är det väl inte så himla mycket att orda om. Ni får ha en fantastisk onsdag!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Receptet på Rilles underverk?

//Mannerström och Vögeli

Anonym sa...

Hämtat från Rilles, numera bortglömda, blogg:

Ingredienser:
För 6-7 personer
2 kg färskpotatis
5 dl Grekisk yoghurt (Det måste vara fet yoghurt, med vanlig matlagningsyoghurt blir det för löst)
3 matskedar majonäs
2 rejäla matskedar grovmalen söt senap (Jag rekommenderar Druvnas Förslövs senap)
1 burk marinerad kronärtskocka
3 små salladslökar
1 kruka gräslök
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skrubba och koka sen potatisen i saltat vatten. Gärna med dill i för smakens skull. Gör detta i god tid så potatisen hinner kallna helt innan den blandas med resten.

Del potatisen i lagom stora bitar.

Blanda yoghurt, majonäs, senap, fint skuren salladslök och fint skuren gräslök i en stor bunke. Smaka av med salt och peppar.

Häll i potatis och avrunna kronärtskockor och blanda allt. Låt stå och dra ett tag.