måndag, oktober 31, 2022

God förmiddag!

 Idag var det dags att lämna in mammas bil på service. Så idag blev man sen till jobbet. Och ändå har man varit vaken sen 4. Så det var ju lite bortkastat....

Helgen gick i områdesstädningens tecken. Det var klippa häckar och det var och räfsa löv och det var upp på taken och rensa hängrännor med mera. Hårt jobb helt enkelt. Vi har ju ett gäng äldre i våran länga så det blir ju mer att göra för oss som är "unga". Och det är ju naturligt att det blir så. De hjälper till med det dom klarar av och orkar. Och ett tag tänkte jag där att snart kanske det flyttar in lite yngre förmågor istället. Det vet man ju aldrig. Och då kanske man kan få lite mer hjälp. Sen tänkte jag, nja, det är ju inte säkert att de är några som är lojala och hjälper till. Och kanske har de knappt hållt i en räfsa etc....

Nåväl, jag har haft ont i ryggen eller snarare övre delen av ena skinkan. Det gör jäkligt ont när jag går. Dock så gör det inte så ont när jag går upp för en trappa. Så fler trappor åt folket!!! Det är rätt så drygt och jag vet inte hur jag skall bli av med det. Fiasko helt enkelt!!

Jaja, ha en fin måndag nu vänner!!!

Inga kommentarer: