måndag, oktober 03, 2022

På jobbet igen!

 Japp, idag är jag tillbaka på jobbet. Känns något bättre idag. Dock så är jag trött som vanligt men varför skulle det ändra sig?

Jag är så ledsen dock. Och orolig. I lördags åkte Ina på Catorama. Glad och positiv och fint väder. Jag hemma och krasslig. Efter kulan så fick jag SMS om att det gått lite sämre i kula men att det kändes bra att kasta spjut. Hon trodde på pers. Lite senare ringer hon. "Ni måste komma", "jag har gjort illa knät". Shit vilket ångestpåslag jag fick. Hon har kämpat så hårt med allt för att få börja kasta igen. Och nu har hon börjat smyga igång med kastningen. Inga "våldsamma" ansatser men i alla fall få kasta iväg redskapen. Och så händer det här! Fru Blogg fick åka dit och hämta henne och åka till akuten på vägen hem. Men det var väl som väntat att de inte skulle göra så mycket där. De slet och drog lite i benet och i något läge gjorde det jäkligt ont, "vet inte vad det kan vara....".

Ina går fortfarande till en sjukgymnast hos ortopeden och doktorn tyckte att hon skulle försöka få en tid inom ett par veckor hos henne. Jag är inte så säker på att det är det enklaste.... Nu har hon en tid om 15 dagar så det är ju nästan inom 2 veckor.....

Men jag blir så jäkla ledsen att det ska hända henne detta. Hon brinner ju verkligen för att kasta iväg saker. Och är otroligt träningsvillig och kämpar på mot sina egna pers. Och att kunna göra det och inte jämföra sig med alla andra som tränat på i över två år är otroligt bra! Så jag hoppas verkligen att det inte skall vara något allvarligt med knät...

Jaja, ny vecka nu och bara dra igång verksamheten! Ha en fin måndag!!

4 kommentarer:

  1. Hej,

    jag kommer från svenska ångestförbundet och vill bara meddela dig om att vi säljer tröjor. Det kanske skulle passa dig att köpa en med "tryck över bröstet".

    /Rå Ångest, ordförande SÅF

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att det är ok med Ina. Mia säger att vara bra att få ramen second opinion från ett annat sjukhus. Ortoped center, Löwenströmska i Upplands Väsby ska vara bra. Man har rätt att skriva en egen remiss dit för en second opinion.

    SvaraRadera
  3. Eller Elisabeth sjukhuset i Uppsala.

    SvaraRadera
  4. Kanon! Bra att ha infon!! Tack!

    /TB

    SvaraRadera