tisdag, oktober 11, 2022

Riktigt mörkt

 Det är riktigt mörkt nu ute på morgonen. Det är ju inte så att man vill gå upp och bege sig iväg direkt men vad ska man göra. Aktieägarna finns ju där ute, och de väntar på mera stålar. 

Igår var det löpträning igen för Freddie med klubben. Det var på Rocklunda även igår. Hon verkar inte helt övertygad om att det ger henne så mycket. Och det är ju inte någon elitsatsande grupp. Det är snarare en grupp som i ett initiativ från Svenska friidrottsförbundet för att få de som är intresserade av att springa att göra det. Men som hon säger själv, "det är ju bättre att springa än att inte springa...". Klok, och man kan ju själv påverka hur hårt det blir. Men visst, är det långt mellan intervallerna till exempel, så det blir mer vila än vad som behövs, så känns det kanske inte som om man tagit i även om man öser på under löpningen.

Själv sprang jag milen igen. Det kändes lite bättre än senast utan för att för den skull kännas bra. Hälen är lite skum fortfarande. Och det gör att jag försöker tänka på hur jag springer. Jag försöker få steget under kroppen så att jag inte sätter i hälen först. Vi får väl se hur det går. Det är ju upp och ner i de där backarna på Rocklunda så det blir ju ingen "vanlig" löpning.

Passet:


I eftermiddag är det dags för Ina att åka till magnetröntgen. Sen vet jag inte hur lång tid det tar innan vi får veta hur det är med knät. Hon tycker i alla fall att hon har mindre ont nu än precis i början. Men att när hon har suttit stilla på lektioner och sen skall gå iväg så känns det. Vi får hålla tummarna helt enkelt att det inte är så farligt.

Ha en fin dag nu vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar