fredag, maj 24, 2024

Fredag

 Ja, inte fel med fredag igen! Skönt med en kortvecka dessutom. Och nästa vecka blir oxå kortare. Åker ju med familjen till Stockholm på fredagen för att springa på lördagen.

För 28 år sen typ så stod jag i verkstaden och pratade med dåvarande högsta ABB-chefen Percy. Jag berättade då om hur vi jobbade med beställningar med mera i förrådet för kontaktorerna. Igår stod jag och pratade med den nya divisionschefen för Electrification. Vi berättade om det projektet vi jobbar i nu med införandet av ett MES-system. Han till och med fist bumpade mig. Vi pratade om vilka länder inom EL som börjat med MES och en chef här sa då att vi var tvåa efter Italien. Så det var ju öppet mål, det var ju bara att tillägga att vi snart var etta!! :-)

Det blev en sväng igår medans Freddie tränade på Vallen. Jag skulle springa 8 km enligt schemat men det blev 9 km. Det är inte så lätt att veta exakt hur långt det blir när man inte vet innan hur långa vissa sträckor är. Men en tur upp mot Önsta och sen ner mot Tunbytorp och under Norrleden mot Nordanby för att sen springa över Norrleden mot Önsta igen innan Bellevue. Sen raka vägen ner till Vallen igen. Bara 8 dagar kvar till maran nu....

Ha en fin fredag och en fantastisk helg!!

Gårdagens pass:

Inga kommentarer: