onsdag, maj 22, 2024

Olika dagar

 När jag var i London så tyckte mitt träningsprogram att jag skulle ha sprungit 8 km på söndagen. Men jag hade för mig att det var på måndagen jag skulle springa. Och kollade jag passen efter det så var alla pass framskjutna en dag. Så jag trodde ju att jag var tvungen att köra ett intervallpass igår. Men när jag tittar på programmet här i Sverige så är det precis som jag kommer ihåg det, första idag som jag skall intervallträna. Och 8 km var i måndags. Jag misstänker att telefonen anpassar sig till det landet man är i. I Sverige är dag 1 i veckan på en måndag. I England är det på Söndagen. Och om programmet är gjort så att den går på siffervärdet av dagen så blir ju allt givetvis förskjutet. 

Igår var jag ner och hejade på tjejerna som sprang Vårruset. Och döm av min förvåning när fru Blogg kom springandes där jag stod. Hon som alltid promenerat runt på Vårruset. Det hade ju verkligen tur med vädret. Även vi som hejade på hade ju tur med vädret.

Nä, dags att börja jobba. Ha en fin onsdag!

Inga kommentarer: