tisdag, maj 07, 2024

Trött

 I natt vaknade jag 01:57 och kunde sen inte somna om. Eller det kunde jag ju visst göra. Men då var klockan 04:30. Och efter det sov jag och vaknade och somna om och sen ville jag inte gå upp. Så jäkla trött! Jag var ju pigg när jag strax innan 04:30 funderade på om jag inte skulle gå upp och åka till jobbet. Sen sover man dryga timmen och är helt död!!

Idag har jag ett intervallpass att köra. Lite nervig för det. Totalt skall jag avverka 13,2 km. Det är 3 km uppjogg och 3 km nerjogg mellan 6*800 m i 4:40-fart med 6*400 m joggvila. Och en sån här gång så hade det ju varit grymt om de kunde ha Arosvallen öppen för allmänheten. Men i Västerås är man väldigt försiktig med att ha öppet. Vilket naturligtvis är bedrövligt!! På Arosvallens schema är det tomt mellan 15:00 - 16:30. Så varför skulle man behöva ha stängt den tiden? Bara i Västerås.... :-(

Annars är det väl inte så mycket att orda om. Idag får vi förmodligen hem en slåtterbalk jag beställt för att ha på Torpet. För tyvärr är det ju så att man inte kan åka dit och klippa var och varannan helg före juli (den period då gräset växer som mest). Så gräset blir så högt att det är svårklippt med en vanlig maskin. Slåtterbalken kapar gräset nertill och sen får man räfsa bort gräset. Med gräsklipparen är det så att man klipper 3-4 ggr på samma ställe och ändå så har 20% av gräset bara lagt sig ner. Så det blir nog bra!

Och så var jag till "mammas" hus igår. Det hade tydligen kommit lite post dit. Posten skulle ju vara adressändrad men ändå dyker det upp 2 brev där. Tur de är snälla och meddelar mig det så jag kan gå och hämta den. De håller på och renoverar och bygger om. Jag fick gå in och kolla och kunde inte låta bli. Det var några väggar och skåp som var borttagna så det blev väldigt öppet. Hoppas att de blir nöjda när de är klara!! 

Ha en fantastisk tisdag!

Inga kommentarer: