onsdag, maj 29, 2024

Mittvecka

 Snart har halva veckan avverkats. Tiden går fort! Vädret är varmt!

Igår läste jag på Stockholm marathon om att springa i värme. Och värme skall det ju vara på lördag. De skrev hur som helst att man skulle börja ladda redan innan helgen med diverse salter mm. Och det som de rekommenderade var att man skulle börja dricka sportdryck redan flera dagar innan loppet för att fylla på depåerna. Så vad gör jag då? Jo, jag beställer likadan sportdryck som används på loppet och får den levererad hem till dörren. Och den kom imorse! Så nu har jag med mig en vattenflaska med sportdryck som jag skall pimpla i mig under dagen tänkte jag. Att det dessutom är samma sportdryck som på loppet känns ju smart då jag nu kan upptäcka om den funkar för mig eller om t ex magen börjar strejka.

Igår var Freddie iväg på träning i värmen. 10*300 m skulle de köra innan de skulle träna "vanliga" grenar inför söndagens Kraftmätning i Bålsta. Hon har problem med pollen och med värmen som var fick hon kämpa rätt så hårt! Hon/vi skicka in om receptförnyelse lite sent men vi får hoppas att de kan fixa det innan helgen så hon i alla fall kan få i sig lite medicin och få hjälp med pollen. 

Nä, dags att göra ett ryck. Ha en fin onsdag!!

Inga kommentarer: