måndag, april 04, 2016

Fågelsång

Imorse när jag gick till bilen var det ett jäkla liv på fåglarna. Men det var rätt så fint på något vis. Det var alldeles tyst i övrigt men en himla massa olika fågelkvitter. Det kändes nästan som om det var vår på gång.

Nu är det klart vilka vi ska kvala mot om två veckor. Norrskedika och Jägarnäs/Ludvika blir det. Dessa båda lag hamna även ifjol på kvalplats men valde då att inte ställa upp i kvalet. Kanske slipper vi kvala! Kan ju hoppas! Ett kval är ju alltid ett kval. Och även om vi borde vinna så kan allt hända.

Igår var det friidrottsträning för Freddie. Det var 33 st dvärgar på plats för att träna. Jag som har så himla svårt för att komma ihåg namnen har ingen som helst nytta av namnlekarna vi kör på stationen innan vi drar igång. Jag höll i längdhoppet med hjälp av två andra föräldrar. Det gick väl skapligt. Friidrott är rätt så svårt i den där åldern. Det är mycket att tänka på och vi kan ju bara fokusera på en liten del i taget innan man kan få till ett riktigt längdhopp. Som tur är så är det hoppzon i början. För att även tajma in en plankträff är inte det lättaste. Särskilt som fokus nu ligger på att titta uppåt i uthoppet för att få den rätta höjden. Att sen få till att man får fram benen i hoppet och vid landning sen försöka komma framåt istället för att ramla baklänges är inte helt lätt det heller. Vissa har ju svårt att bara göra ett avstamp och hoppa. Och man ser en himla skillnad på barnen hur långt de har kommit motoriskt i sin utveckling.

Skit samma, ikväll hoppas jag att jag kommer ut på lite jogging medans Ina jympar. Vi får väl se.....

Ha en bra vecka!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur svårt kan det va?
hälsar supercoachen som i helgen
vann Irstablixten med F-99!

En ren Coachseger!!!!

Undrar vilken idrott jag skall
coacha nästa gång?

//The one and only COACH

Anonym sa...

Stort grattis till segern! Klart det var en Coachseger :-)

Nästa idrott kanske kan vara friidrott?? Så jag kan, till 85% chans, lägga ner min tränarkarriär :-)
Och dvärgarna få en ärlig chans till framgångar!!

/TB