onsdag, mars 14, 2018

1 period senare

Japp, idag var jag lite senare till jobbet. 1 period om man skall snacka gammal ABB-tidsskrivning. Då räknades det med perioder, dvs 6 minuter var en period. Och timmen var indelad i 10 st perioder. Hur som helst, jag är här nu! Och jag kommer inte torska så mycket tid idag fast jag sticker vid 14-tiden. Det känns ju bra.

Lurigt väder nu med "varmt" på dagen och kallt på natten. Det kan bli lite halt på sina ställen. Ochdet kan bli lite spårigt när det inte är så bra plogat. Så kör och gå försiktigt på förmiddagen i alla fall.

Sen har jag funderat på varför jag alltid sitter och fryser på jobbet. Är det kallt här inne eller är det mig det är fel på? Ja, jag hör vad ni säger, det är mig det är fel på. Men vad är det då för fel? Är ju helt sjukt att jag har först ett linne, sen en tischa, sen en långärmad tröja och utanpå det en långärmad tröj-jacka. Och nu sitter jag med halvvantar där bara fingertopparna sticker ut så man kan skriva på tangentbordet. Men det är kallt! Nåväl, bara att bita ihop, en vacker dag så är det varmare.....

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Be arbetsgivaren om ett extra element?

//Fruktis (the advisor)

Anonym sa...

Elen är för dyr....

/TB

Anonym sa...

Klä ut elementet till en robot!

//Lycka till