torsdag, mars 22, 2018

At work!

Då är man här igen. Aktieägarna jublar och kollegorna buar! Nä då, det är inga andra här än.. Två dagars jobb innan helg och mer "jobb". Iordningsställande av VGF-hallen inför tävling på lördag. Freddie skall tävla för andra gången. Jag missar det pga tråk-pingis. Hade mycket hellre varit och tittat på Freddies tävling än att spela pingis. Nu är det väl bara att genomlida sista sammandraget och andas ut sen...

På söndag är det sista VF-cupen i friidrott. Freddies träningsgrupp som har hand om arrangemanget ihop med en annan grupp. Så det blir till att funktionära på söndag. Sen hoppas jag att jag skall hinna med minst 20 km löpning på söndag oxå. Men det skall väl gå vägen.....

Igår blev det en mils löpning medans Freddie finslipade formen inför helgen. Jag hade som mål att springa lite snabbare än vanligt. Men jag gick nog ut lite väl fort i glädjen över nya skor och en sol som sken. Så det blev ganska så slitit mot slutet. Det känns verkligen att man tappar fart när man inte kör några fartpass. Jag hoppas verkligen att det skall gå att få lite fart på benen igen efter maran i april. För efter den blir det mer fokus på att bli liite snabbare.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fartpass på en mil! Du börjar komma nån vart nu?
Du glömmer väl inte att öka takten i backar?

Gärna stanna upp och köra några extra pass i backarna!

//Snillet spekulerar

Anonym sa...

Vid början på varje backe tänker jag på Coachen som sitter i bilen och väntar. Och man vill ju inte att Coach ska behöva vänta så jag trycker till lite extra i stegen!

/TB