fredag, mars 16, 2018

Stora skillnader

Det är verkligen stora skillnader mellan temperaturen på natten och dagen. Igår var det ju ganska skönt i solen måste varit runt nollan då. Imorse var det iskallt och pansaris på bilrutorna. Men det är fantastiskt att det nästan är ljust vid 6-tiden numera. Det känns nästan som om man är sen till jobbet när det är ljust ute.

Ikväll skall jag på middag. Det är friidrottsklubben som vill visa oss tränare uppskattning för allt vi gör. Det är första gången på alla år som jag har varit med som detta händer. Jysst, tycker jag. Vi ska till någon kolgrill eller vad det nu var. Kanske dags att kolla upp vart jag skall ta vägen ikväll...
Annars är det VF-cupen imorgon. Tjejerna skall löpa häck och hoppa höjd. Freddie har ju varit sjuk några dagar så vi får se om hon är med. Ina lät i alla fall sugen på att vara med. Tyvärr så hörde jag precis att hon fått feber....
Sen på söndag blir det långpass. Målet är minst 27 km, förhoppningsvis 30 km. Vi får väl se hur det går. Jag har ju aldrig någonsin sprungit längre än ca 24 km. Jag var ute och vandrade i fjällen för över 10 år sedan och då gick vi 32 km på en dag. Men då hade man ju lurre och vila ibland. Och dessutom gick man... Känns lite spännande att se hur man klarar det här. Jag måste ju klara det för om 5 veckor är det maraton.....

Ha en trevlig helg nu vänner!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wenger har presskonferens idag upplyste mig "den sjungande kocken" om igår när jag kontrollerade uteställen! 8 ställen varav 4 fick avgifter! In med cirka 75 000 till staten! Micke Broman oskyldig som vanligt trodde han;) kolgrillen klarade sig hehe

Fri idrotten bjuder på mat efter loppisen i helgen buuuuu!

//Skattmasen

Anonym sa...

Haha, bra jobbat Coach!

/TB