torsdag, mars 01, 2018

Hårt jobb!

Idag passar jag på att avfrosta frysen. Det är verkligen hög tid. Och eftersom det är rätt så kallt ute så passar det ju rätt så bra att göra det :-)

Freddie är ännu bättre idag. Men har fortfarande hosta och lite snorig så det blir lugnt för henne idag oxå. Lika så för mig. Jag är lite bättre i halsen även jag men det finns en hel del slem som vill ut. Hoppas att det är nära friskhet nu!!

I övrigt kan meddelas att jag nu har anmält mig till mitt första maraton! Ja, jag vet, helt sjukt!! Jag har tränat sämre än på länge denna vinter pga alla småförkylningar. Men jag vill ändå ge det en chans. Den 21 april är det dags. Atea Mälarmaraton i Västerås. Två varv runt stan typ. Jag räknar med att det kommer finnas folk längs banan som coachar och peppar för det lär behövas! :-)
Jag gjorde ju ett program i höstas som siktade på en tid en bit under 4 timmar. 3:46 typ. Men eftersom jag inte kunnat följa programmet så får mitt mål med detta första maraton bli att ta mig runt, levande! Jag är lite fundersam på hur jag skall lägga upp träningen fram tills det är dags. Jag inser att jag inte kan träna ikapp det jag missat utan då bara riskerar att bli sjuk igen. Så frågan är hur jag skall träna? Jag tror nog att jag måste få till några rejäla långpass på 30-35 km. Men att dessa långpass är helt utan tidsmål. Bara att vänja kroppen vid att hålla på länge. Och träna på att få i mig energi medans jag tränar. Vi får väl se hur jag lägger upp det. Men först måste jag bli helt frisk!!

I helgen är det veteran-SM i friidrott i Västerås ifall någon vill dit och kolla. Kan säkert vara roliga tävlingar att titta på.

Igår klarade jag av Webbutbildningen som jag gått, skönt! Nu har jag tagit något som dom kallar för Yellow Belt.. Låster väl fint? :-)

Ha en fin torsdag!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Webb utbildning = kamp sport?

Du kan räkna med coachning under din mara!
Londongänget kan följa via pubarna haha!

//Coach längtar till soliga London

Anonym sa...

Haha, något annat förväntar jag mig inte från er 😀

/TB