fredag, augusti 30, 2019

Hemma

Igår kväll fick Freddie komma hem igen. Det tyckte hon var skönt. Nu ska hon gå med gips i 4 veckor. Och efter det är det ytterligare 4 veckor innan hon får vara med på idrotten i skolan. Så jag gissar att detsamma gäller för övrig idrott. Nu de närmsta dagarna skall hon knapra värktabletter i tid och otid. Och en sådan tid är kl 2 på natten. Så inatt var jag upp klockan två och yrade runt. Så när väl tabletterna var svalda (fick delas i mindre delar..) så kunde inte jag somna om. Sista gången jag tittade på klockan var 03:30. Sen somna jag om men hade väldigt svårt för att sova. Vakna men jämna mellanrum och kollade vad klockan var. När det sen var dags att gå upp så var/är jag så jäkla trött. Klockan 8 ska hon ha tabletter nästa gång. Jag jobbar hemifrån en stund i alla fall så jag vet att dom är vakna när det är dags för tabletter nästa gång.

Annars är det väl inte så mycket som händer. Det var sista dagen på stegräknartävlingen igår. Asfaltsnötarna (både gamla och nuvarande) samlades på Bishop för att fira att det är över nu. Jag missade detta eftersom jag hämtade hem Freddie och fru Blogg mm. Så kan det vara ibland. Men family first!!

Imorgon är det för övrigt öppet hus på mitt jobb. Det betyder att man får åka till jobbet några timmar utan att få betalt. Jag föreslog hemma att vi skulle skippa öppet hus men det verkade som om övriga, dvs säga de 3 personerna före mig i rang, ville åka dit.

Ha en fin helg nu vänner!!

Inga kommentarer: