torsdag, augusti 22, 2019

Kanske inte så smart...

Igår hade jag ju huvudvärk. Och när jag hade lämnat Freddie på gymnastiken och åkt hem så somna jag en stund innan jag skulle hämta henne igen. Men kände mig rätt vissen då. Freddie skulle eventuellt åka över till Rocklunda och vara med på friidrottsträningen efter gymnastiken men när jag hämtade henne så ville/orka hon inte det. Så vi åkte hem och jag tänkte skippa ABB-joggen. Igår skulle det komma ett par från Korpen och köra lite löpteknik och löpstyrka men jag var helt inne på att skippa det. Men när vi kom hem så skulle fru Blogg dit och Ina skulle på friidrott så det blev att jag hängde med och körde ABB-joggen. Det var ju inte så mycket springa tänkte jag. Och det var det ju inte. Lite uppvärming, löpskolning, löpstyrka och sen nerjogg. Sen joggade jag bort till kastplan på Apalby. Men inget jättepass precis. Men inatt kan jag se att pulsen legat högre än vad den brukar göra. Så kanske var det inte så smart att köra det där passet ändå. Kanske hade varit bättre och vila.... Men det känns som om jag inte gjort annat än vilat de sista veckorna. Och jag börjar bli lite stressad över det. Har ju Blodomloppet på måndag (har redan insett att det inte blir något pers på 10 km där). Och sen är det halvmaran i Stockholm om ett par veckor (och även här börjar jag inse att det är kört med någon rolig tid).

Annars är det ju friidrott i Norrköping i helgen. Ska bli kul att åka till Norrköping. Dom skall ha en nybyggd friidrottsarena där så det kan ju vara kul att få se den. Sen vet man ju att den nya som skall byggas i Västerås inte kommer vara i närheten av lika fin. För här gör man väl som vanligt och sparar in lite på både det ena och det andra så det bara blir halvdant gjort. Hoppas att jag har fel.....

Annars så får ni ha en fin dag!!

Inga kommentarer: