måndag, september 02, 2019

Inte varje dag

Vilken lycka att få börja veckan med att komma till jobbet 04:42. Det är inte varje dag man har en sån tur. 02:00 ska Freddie ha tabletter. Så det är upp, ta fram, tabletter, hälla upp vatten, få liv i Freddie och sen få henne att svälja tabletterna. När man sen går och lägger sig så har man blivit för pigg för att bara somna om. Så när man legat där i sängen i 2 timmar så börjar man inse att om dryga timmen ringer klockan. Om jag somna nu så kommer jag att vara halvdöd när klockan ringer. Så då, innan man knoppar in så går man upp. Och även om man tar det jäkligt lugnt så är man här före kl 5.

Nu kan jag i och för sig behöva den här flextiden eftersom jag tänkte att curla denna vecka. Freddie brukar ju åka buss till skolan. Men med gips så är det lite mer problematisk att kliva in i en full buss där man inte kan räkna med att någon erbjuder sin plats. Ståplats och lite ryckig körning senare ser jag framför mig illa det skulle kunna gå. Så jag curlar och jag står för det!!

I övrigt är det väl inte så mycket att orda om, sommaren är väl officiellt slut nu. Vissa tar på sig långbrallor nu. Inte jag, inte än. Förmodligen inte Coachen heller. Han brukar ju vänta till i december typ....

Ha en fin måndag, en bra vecka och en fantastisk ny månad!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kämpa på!

vi får se om december blir en mild månad ; )

Anonym sa...

Kortbrallor *klapp klapp klapp*

/Klacken

Lasse N sa...

Krya på Freddie.