onsdag, december 11, 2019

Ge mig jullov

8 arbetsdagar kvar tills lite julledigt. I början av veckan tänkte jag, "två veckor till det går nog fort". Men shit vad segt det är nu. Har liksom ingen motivation för tillfället. Kan hänga ihop med att jag känner av förkylning.

Idag ska det ju vara tomtejogg med Inas friidrottsgrupp. Ina har ont i ett knä och jag förkyld. Känns rätt så tveksamt. Fru Blogg har tokont i en tå men vägrar kontakta sjukvården (vilket jag i och för sig kan förstå....). Men Freddie skall spela piano på Stadsbiblioteket ikväll dessutom. Men det är svårt för fru Blogg att ta sig dit med den onda tån. Så kanske blir det så att jag och Ina skippar friidrotten och jag åker med Freddie på piano?

På tal om piano. Igår sa Freddies pianolärare att vi måste skaffa ett riktigt piano alternativt ett elpiano. Detta för att Freddies utveckling skall gå framåt. Det duger inte längre med en keyboard. Vart tusan skall vi ställa ett piano? Elpiano känns ju mer lockande men de är ju inte helt gratis....

I övrigt är det svårt att klaga ;-)

Ha en fin onsdag!

Inga kommentarer: