måndag, december 16, 2019

Nu kör vi!!

Äntligen måndag igen. Som man har längtat! Men man behövde ju inte längta så länge... Helgen gick rätt så fort.

Igår var det avslutning för Freddies friidrottsgrupp. Vi körde först längdhopp och stavhopp. Freddie som missat hela höstens stavträning och bara varit med när vi kört från plint var lite skeptisk till att börja hoppa på riktigt. Dvs springa fram till groppen och försöka hoppa med hjälp av tränare. Det var ganska kul att se de snabba förbättringarna och skillnaden i skallen. Från att ha varit livrädd och ha knappt styrfart fram i de första försöken till att vara modig och springa på mer i de sista försöken. Det är några i gruppen som nu kan hoppa helt själva! Måste ha bra tränare :-D

Själv var jag ut på en lugn joggingtur på ca milen. Kände mig inte hundra så tog det väldigt lugnt. Men vid sju km efter en korsning kommer det en löpare efter mig. Och av någon sjuk, konstig anledning så tänker jag "han får inte springa förbi mig". Så jag ökar takten och skall strax svänga av och tänker "hoppas att han fortsätter rakt på". Och det gör han ju naturligtvis inte. Men jag lyckas hänga av honom i uppförsbackarna nere från Lögarn. Jag fattar inte varför jag reagerar så... Det var ju inte ens någon tävling...

Gårdagens pass:


Ha en trevlig måndag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen sensation !

Många o långa ryck i backar förut har onekligen
gjort sitt ; ) Ingen som leker med en vältränad atlet
med taktiska kunskaper ; )

Bra jobbat !

//DemonCoachen

Anonym sa...

Tack! :-)

Hur gick det för HBTK i pingisen? Idel segrar gissar jag...

/TB

Anonym sa...

Oväntat ; )

Hallsta - Upplands Ekeby 8 - 0

Hallsta - Arboga 8 - 4

Hallsta - Badbyxan 2 - 0

Anonym sa...

Grymt! Coach-segrar förstår jag!!

Grattis!

/TB