måndag, december 30, 2019

Ledsamt

Och det är inte ledsamt bara för att man sitter här på jobbet en klämdag då man dessutom inte kunnat sova och därför kom hit klockan 05:00 efter en blåsig cykelfärd. Nä, det som är mest ledsamt är det jag fick se på nyheterna igår. Det var några lätt utvecklingsstörda personer som de gjorde ett reportage om. Det jobbade och slet i ett restaurangkök, kanon! Men det visade sig att dessa personer hade en högre skatt än vanliga löntagare. Men varför skall dessa personer behöva skatta mer än vi andra? Varför i hela friden är det högre beskattning på dessa individer? Jag kan inte fatta det! De fick något som kallades typ sjuklön som i sig var pissdålig. Och sen skall de dessutom betala en högre skatt än vanliga löntagare, jag kan f*n inte begripa att det kan få vara så. Och så intervjuvar dom någon minister som först säger att "vi måste ju få med oss fler partier för att kunna ändra på detta". Och fortsätter sen med att säga "och så måste vi ju ha ekonomiskt utrymme för att kunna ändra detta". Är det så jä*vla svårt att fatta att de som har det sämst inte ska få det än sämre? Jag kan här och nu hitta lösningen på finansieringen, sätt en särskild politikerskatt på alla våra högavlönade politiker runt om i landet! Det borde väl dessutom finnas en straffavgift för politikerna för alla deras usla beslut? Hur som helst så tycker jag att det är bedrövligt!!!

Igår var jag ut på ett långpass. Det var första passet över 2 mil sedan i början på augusti. Tempot var lite för fort men jag gissar att det har att göra med att jag körde 5 tusingar i lördags. Det gör ju att man får upp tempot. Så igår gjorde jag en halvmara på under två timmar. Nästa långpass ska jag försöka att hålla igen lite mer.

Här är gårdagens pass:


Avslutningsvis vill jag bara önska er en härlig måndag!!

1 kommentar:

Lasse N sa...

Man undrar vart samhället är på väg.