måndag, april 20, 2020

Helgen är över

I lördags så opererades Ina. Tanken var att hon skulle komma dit på morgonen och sen åka hem på kvällen igen. Nu blev det dock inte riktigt så. Hon opererades men hon mådde inte alls bra efter operationen. Hon kunde inte behålla någon mat utan kräktes upp allt hon fick i sig. Så det blev en natt på sjukhuset för henne och fru Blogg.

På söndagen fick hon i sig några smörgåsar som hon fick behålla och kunde sen åka hem. Skönt att ha henne hemma igen!!

Det blir dock ingen skola på någon dag. Hon är ju inte direkt rörlig.... Måste ha hjälp att komma upp. Och hon behöver naturligtvis hjälp med mat osv. Hon käkar även lite tabletter oxå. Inatt var jag upp först klockan 00:00 och sen kl 02:00. Jag är lite trött idag jag med...

Så idag blir det hemarbete för mig så att jag kan hjälpa Ina med det hon behöver hjälp med.

För någon vecka sen när vi var hos sjukgymnasten så sa han att cykla på motionscykel skulle hon kunna göra som träning sen. Inte riktig cykel men motionscykel skulle funka bra. Så vi klickade hem en motionscykel förra helgen som kom i fredags. Och inte trodde jag då när vi beställde den att jag skulle behöva använda den oxå. I och med att jag har så jäkla ont i hälen så fort jag sätter ner foten i backen så kan jag ju inte springa nu. Så igår körde jag ett första pass på cykeln. 50 minuter blev det men jag hade tänkt 60 minuter. Men jag fick så jäkla ont i rumpan att jag inte kunde fortsätta. Men hur som helst så är det väl bättre att cykla än att inte göra något alls.....

Tror nog att det kan bli ganska så bra att köra interaller på hojen i alla fall. Vi får väl se på tisdag!!

Här är passet:


Idag skulle pappa ha fyllt 83 år. Världens bästa pappa! Jag har haft sån tur som fått världens bästa föräldrar! Saknar honom så mycket!!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: