tisdag, augusti 16, 2022

Tisdag och taskig sömn

 Ja, inte är det lätt att somna på kvällarna. Det är varmt och även om man har öppet fönster så ger det knappt någon kylning. Det kan inte ha varit så svalt ute i natt.

Blev en löprunda medans Ina var hos sjukgymnasten. Ett tröskelpass tyckte klockan att jag skulle köra så jag testade det. 2*16 min i 5:05 min/km och 10 minuter uppjogg och 10 minuters nedjogg och 5 min kryptempo mellan de tuffa delarna. Det var som vanligt helt omöjligt att hitta rätt med tempot. När det drar igång med 16 minuter i snabbare tempo så börjar man alldeles för snabbt. Klockan larman och man tror man sänker tempot men den fortsätter och larma. Men man blir ju lite tröttare och då hittar man tänkt tempo. I den andra snabbare delen så är det svårt att springa tillräckligt snabbt. Men det ordnade sig oxå till slut. Men det var ett rätt så jobbigt pass och klimatet underlättar ju inte precis. 

Här är passet:


Sen var jag på tränarmöte på kvällen. Minns inte alls vad vi sa.... men vi ska i alla fall slå ihop oss med en annan 08/09-grupp då vi börjar bli lite få i gruppen. Så det blir nog bra!!

Ha en fin dag nu alla härliga vänner!!!

Inga kommentarer: