fredag, september 30, 2022

Huvudvärk!!

 I natt vaknade jag med huvudvärk. Hur f*n kan huvudvärken dyka upp på natten? Det är ju då den skall försvinna om man haft någon. Men i natt kom den, ungefär den tiden jag varje natt brukar vakna. Mellan klockan 2 och 3. Hade en tanke först att gå upp och ta några tabeletter men orkade inte. Brukar ju sällan hjälpa ändå. Men ju längre natten led ju mer led jag! Och på morgonen vid 5-tiden kändes det som om man hade en betongklump som huvudkudde. Väldigt lite känn i halsen oxå. Men det är väl snarkningar som gör det brukar jag tänka... 

Hur som helst så blir det till att jobba hemifrån idag. Så länge jag orkar jobba. Eller så mycket jag orkar jobba. Är väl bättre att vara hemma ifall det skulle vara någon förkylning eller än värre Corona som är på gång. För just huvudvärken är väl det jag kommer ihåg mest från min tid som coronasjuk. Det var en månad av huvudvärk. Inte alls kul...

Men jag var i alla fall ute och sprang igår eftermiddag. Eller sprang och sprang, jag lufsade en sväng. Jag har problem med vänster häl så jag tänkte att jag kanske skulle ta mig till Rocklunda och jogga. Så jag joggade till Rocklunda och tog där femman och sen joggade jag hem igen. Kan inte säga att jag tyckte det var så mycket skönare att springa i spåret. Upp går det bättre än ner. Och de där jäkla nedförsbackarna i spåret är ju som gjorda för att man måste sätta ner hälen först. För annars ramlar man ju framlänges. 

Jag avslutade i alla fall passet med lite excentriska tåhävningar. Det har ju hjälpt mig förr när jag haft problem. Synd bara att man är så jäkla lat att man inte gör dessa när man är hel oxå. 

De värsta problemen med hälen hade jag efter en bra påsk för ett par år sedan. Då var jag tvungen att vila i 3 veckor från löpningen. Och det var då jag började med den skomodellen jag har nu, Asics Novablast. Den har var kanon! Inte haft nå känningar förrens nu. Jag brukar sätta upp att skorna skall användas ca 90 mil innan jag byter. Och nu har jag sprungit över 90 mil så kanske dags att plocka fram ett par nya....?

Jag brukar köpa skorna på nätet när det är billiga. Så jag har ett par som bara står och väntar på att bli inbytta. Sen får man väl börja leta billiga igen och slå till när det är ett humanare pris. Det har kommit en nya version av de skorna jag har Novablast 3 som sägs ska vara ännu bättre av de som är betalda för att göra recensioner :-)

Anyway, här är gårdagens pass:


Ha nu en riktigt fin helg!!

1 kommentar:

  1. Jäkligt jobbigt. Tycker du har för ofta huvudvärk, kanske borde kolla upp det? Krya på dig.

    SvaraRadera