måndag, september 23, 2024

Lidingöloppsvecka

 Ja, hur det nu kunde bli så? Att jag skulle anmäla mig till Lidingöloppet har ju inte varit särskilt lockande eller något jag ens funderat på sen början av 2000-talet då det var något snack om det här på jobbet. Som tur var så blev det inget då. För då sprang jag ju inte överhuvudtaget. Spelade pingis men det är ju inte samma som att springa 3 mil i terräng med djävulska backar. Hur som helst, på lördag är det dags.

Jag har ju inte haft ett enda långpass över 2 mil sen jag sprang marathon i början på juni. Så jag kände att jag i alla fall ville få till ett innan lördag. Så i fredags drog jag iväg efter jobbet på en halvmarathon med 11-12 av dessa km i Rocklundaspåret. Allt för att få lite känning av hur det är i skogen. Det var riktigt tungt att springa och benen började värka innan jag kom hem igen. Inte så konstigt, har ju inte sprungit så långt på länge så det var ganska väntat. 

På söndagen åkte jag och fru Blogg till Rocklunda för lite jogg. 5 km för henne och 8 km för mig. Bara att kriga sig igenom upp- och nedförsbackar. Idag är jag riktigt sliten i benen. Hade tänkt springa ett intervallpass idag men vi får se hur det blir med det. Det visar sig.

Nä, ha nu en underbar måndag och en fantastisk vecka!

Fredagens pass:


Söndagens pass:



2 kommentarer:

  1. På toppen av varje backe så kan det stå en COACH?? Kämpa!

    SvaraRadera
  2. Jag ser alltid Coachen högst uppe vid backarnas topp, förmodligen hallucinerar jag av trötthet..... :-)

    SvaraRadera