måndag, september 16, 2024

Ny vecka igen då!

 Det var en väldigt snabb långhelg. Kom upp till Torpet torsdag kväll. Vaknade på natten mot fredag med grym huvudvärk. Den ville inte ge med sig under hela fredagen. Men det var tur man skulle ut i friska luften och klippa lite gräs. Körde även slåtterbalken någon timme. Det var ganska långt och fuktigt gräs så det var svårklippt på det viset att det blev "tungt" för klipparen. Och man fick gå flera gånger på vissa ställen. Allt blev inte klippt men det mesta i alla fall.

På lördagen skulle vi täcka över släpkärran så att den ska klara vintern bättre. Vi hade skaffat en presenning och på Torpet fanns det en hel del plåtar som vi kunde lägga över lastdelen så att det inte blir en stor pöl där. Hur som helst så fick vi till det skapligt ändå. Bättre än inget skydd alls i alla fall.

Efter det så hade jag tänkt att få till ett längre pass löpning. Det är ju bara två veckor kvar tills Lidingöloppet och jag har knappt sprungit de senaste 4 veckorna. Så det blev en runda på nästan 17,5 km och nästan 200 höjdmeter. Och just höjdmetrarna lär behövas inför Lidingö... Jag var helt slut och jag har lite svårt att se hur jag skall fixa 30 km om 12 dagar... Bara träna mer! Men framförallt hålla sig frisk. När vi kom hem låg Ina med feber och hosta. Känns som om jag skulle stannat kvar ett par veckor på Torpet och hållt mig från folk....

På lördagskvällen så drog vi iväg till Högakustenbron för lite kvällsmat.

Passet från i lördags och lite bilder.






2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder. Ser väldigt grönt ut fortfarande.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var inte mycket löv som fallit än.

    SvaraRadera