måndag, mars 23, 2020

Det är måndag morgon osv...

Äntligen måndag igen! Jag vet att vi är många som har längtat!!! Vad är väl bättre än att gå upp alldeles för tidigt och åka iväg till jobbet? I dessa tider så är jag faktiskt lite allvarlig. Med tanke på vad Covid 19 har ställt till med så här långt så är i alla fall jag glad att jag än så länge inte hört någonting om att vi inte går som tåget. Att det inte än så länge har snackats om varsel och annat elände. Detta är ju, trots allt och i brist på lottovinster, ens levebröd. Och jag är tacksam för varje dag jag har ett jobb att gå till!! Och med tanke på att jag varit här i 25 år så måste jag ha trivts tillräckligt bra för att inte söka mig bort!!

Hur som helst, i fredags var det friidrottsträning för Inas grupp, utan Ina. Vi hade bestämt att vi körde uppvärming och löpskolning utomhus. Sen gick vi in i hallen och körde tre grupper/tre grenar. Utomhusdelen blev kanske för lång i förhållande till de övriga grenarna. Eller det hade varit bättre att bara köra 3 grenar inomhus och fått lite längre tid på varje gren. Men det blir ju ett litet avvägande då mitt mål var att inte ha för många i varje grupp (med tanke på Corona). Och att barnen ändå får köra om än i ett lite annorlunda format tycker jag är bättre än att inte köra alls. Om skolorna dessutom stänger ner så blir ju detta deras ända chans till fysisk aktivitet (om dom nu inte går ut och kör själva men det tror jag inte att 100% av gruppen gör). Jag kände mig ändå nöjd över hur jag lade upp passet.

Fredagens uppvärmning/löpskolning:



På lördagsmorgonen hade jag en date med Jesper i Rocklundaskogen. Vi körde femman där tillsammans sen löpte han med och förbi mig innan han sprang hem igen. Jag fick ihop 10,5 km och han sprang typ 19 km. Jag längtar tills jag själv kan komma upp i de sträckorna. Jag saknar långpassen. Jag saknar även de snabba intervallpassen. Jag hoppas, återigen, att jag kan köra igång på riktigt nu. Om det nu blir något Stockholm marathon så gäller det verkligen att kunna få träna kontinuerligt fram tills dess.

Lördagens pass:


Igår körde jag friidrottsträning med Freddies grupp. 19 dvärgar dök upp och jag frångick säsongsplaneringen något. Eftersom inomhussäsongen "dog" så känns det bättre att köra lite hårdare nu inför sommarsäsongen. Så sprint/starter byttes ut mot tvåhundringar, staven fick kvarstå (då vi körde detta förra gången och att göra det igen känns bäst för deras egna utveckling i grenen). Det är flera nu som hoppar helt själva vilket är coolt. Sista grenen fick bli längdhopp. Freddie ville dessutom springa några extra varv efter träningen så det var bara att haka på :-)

Nåväl, ha en fin start på veckan nu vänner!!

Inga kommentarer: